Lavkarbo hvitløksbaguetter, glutenfrie og fri for melk og gjær.

Reklame | Krydra.no

Her kommer atter et bakverk for de som er allergikere, har intoleranse for gluten, samt de som ikke kan ha melk eller gjær. Her er der benyttet havrefiber i kombinasjon med bakepulver og soyamelk. Resultatet ble helt perfekt, og av det jeg har smakt av glutenfrie bakevarer gjennom min tid som kokk i snart 30 år, er dette faktisk noe av det bedre i smak og konsistens. Der er mange som har lagt sin elsk på havrefiber, da det er lett å bake med dette produktet. Det er å si at havrefiber ikke kan sammenlignes med hvetemel. Prøv og kom gjerne med tilbakemeldinger om hva dere synes. Lykke til mer baksten.

Oppskrift 5 baguetter à ca. 90-100 gr.

Inneholder: 488,5 gr. – 743 kcal – 40,6 gr. fett – 8,2 gr. kbh – 107,2 gr. fiber – 28,5 gr. protein.
(Tar du bort hvitløkspulver, sparer du 2,5 gr. kbh.)

  1. Rør sammen det våte, inkl 1 ss olivenolje.
  2. Fin fremm og bland de tørre ingredienser.
  3. Bland så sammen det våte og det tørre.
  4. Om du føler røren blir for fast, tilsettes vann spiseskje for spiseskje til du får en litt mindre fast røre.
  5. Om deigen er for våt, tilsettes litt ekstra havrefiber. Vær da varsom.
  6. Rør deigen godt sammen, og sett den til hviling i ca. 30 min.
  7. Del deigen i 5-6 emner. Bruk litt olje i hendene for at ikke deigen skal klisse for mye. Rull ut til passe baguetter, og la de så hvile i 10 min ekstra, før du pensler med egg eller olje, og drysser hvitløkspulver og litt flaksalt – Maldon el. på toppen.
  8. Legges på bakebrett med bakepapir.
  9. Settes i oppvarmet ovn på 200 °C og stekes i 20-25 min.
Lavkarbo hvitløksbaguetter, fri for gluten, melk og gjær.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg