Medisterfarsert Portobellosopp med bacontopping. (Lavkarbo).

Reklame |

Medisterdeig kan brukes til så mangt. Ikke bare til julens godbit – medisterkake, men også til å farsere – fylle ting med. Her kommer en rett der jeg fyller medisterdeig i sopp, svøper med bacon og steker retten i ovn. Sammen med de gode grønnsaker som brukes i lavkarbomenyer, blir dette en saftig og smakfull rett. Håper det smaker.

 

Oppskrift 2 porsjoner.

Inneholder: 2231 kcal – 199,0 gr. fett – 16,1 gr. kbh – 9,3 gr. fiber – 89,9 gr. protein.

 

  1. Ta ut stilken, og skrap bort de skivede deler av soppen. Ta vare på dette.
  2. Kok opp vann, og damp soppen i ca. 2 min.
  3. Ta ut av vannet, og tørk soppen for vannrester.
  4. Rør sammen medisterdeig med 3/4 dl fløte, finmalt Five spice krydder, 1 tsj. salt og støtet Kampotpepper.
  5. Fyll og fordel medisterdeigen så i soppen. Surr baconskiver rundt – 3 skiver på hver sopp. Ha litt olje over.
  6. Sett den fylte soppen i stekeovn på 200 °C, og stek soppen i 20 min.
  7. Mens soppen  hakker du opp sopprester du skrapte ut. Steker den i litt olje, tilsetter 1 dl. fløte, 1/2 tsj. salt, og 1/2 tsj støtet pepper.
  8. La sausen koke lett inn. Soppen har litt umami smak, og har ikke behov for mer krydder.
  9. Tomat deles, og stekes med soppen i ovnen de siste 10 min.
  10. Brokkoli og kål dampes 3 min i lettsaltet vann like før soppen er ferdig.
  11. Du har med andre ord middag på 20 min.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg